God morgon!

Och nej, jag vaknade faktiskt inte nu.
Jag har varit uppe hela natten och hållt på att lägga in alla mina böcker på en hemsida vid namn Goodreads som förövrigt är världens bästa sida för böcker, enligt mig i alla fall.

Det är ju bästa sättet att komma ihåg vilka böcker man har och inte, för om man lägger in de i excel så glömmer man hela tiden att uppdatera.
Men med sidan kan man ju logga in varje dag för att samtidigt hitta nya böcker.
Man kan även bli vän med olika författare som är medlemmar där, så det är en ganska populär sida, så den är jävligt bra om man är ett bokfreak som jag, haha.

Snart åker jag till Göteborg, det blir nu på tisdag.
Och jag har sjukt mycket ångest att jag glömde skicka tillbaka moment 1 och 2 i medieproduktionen hem till mig, nu vet jag inte vad jag ska fråga riktigt, men jag antar att det löser sig?
Ska ju ändå ställa frågorna till en kompis så man kan ju alltid hitta på några tillsammans.

Och so what om en professionell journalist inte gör så? Ska ändå inte bli någon.. I know, jag går i Journalistik-linjen av någon konstig anledning, men man kan ju inte avböja något om man inte har testat det?
Det är ju så med allt.

Det känns som om jag inte formulerar mig så bra just nu, har blivit otroligt trött.
Har lagt in 239 böcker på en lista med alla böcker jag äger, och jag har inte ens kommit halvvägs än.
Men det ska lösa sig.
Hoppas det i alla fall.

En sak jag stör mig på dock, är att de böckerna som är översatta till Svenska inte har rätt originaltitel i början.
Det kan stå helt fel serie, eller helt fel namn.
Och det är jobbigt att leta fram rätt när man ska lägga in böckerna.

Vissa finns ju inte alls.
Oh well, ska inte klaga. :)

Funderar även på att börja skriva noveller och sånt igen, och kanske lägga upp på bloggen lite då och då?
Men i så fall varnar jag er att jag kanske inte kommer fullfölja den.
Jag har otroligt svårt för att avsluta saker, och ibland ger jag bara upp så ja...

Mina idéer till noveller/berättelser är:

  • Demon vs. Angel, man ska få höra båda sidorna av historien så att innan man typ är helt på den goda sidan så får man höra anledningarna till varför de onda beter sig som de gör.
  • Det är krig, och en tjej i övre tonåren blir tillfångatagen till ett läger, en soldat som vaktar fångarna blir förälskad i henne, och tjejen vet att enda sättet att överleva är att låtsas älska honom också.
Well, de är typ idéerna jag har i huvudet för tillfället.
Jag kommer aldrig att skriva de som böcker, så det är fritt fram att ta idéerna själva och skriva en bok om dem.
Skulle bara bli glad att läsa andras tankar och så, och hur personen har formulerat sig och vilken fantasi man använt sig utav.

Kanske borde gå och lägga mig nu.
God natt :)
Eller ja.. god morgon?

Det kanske räcker med att säga vi ses senare! :)

Comments:

Comment here:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail address: (Won't be published)

URL/Website:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0