Klippt av håret

Well, kanske inte allt hår, men mycket om man jämför med innan.
Nu har jag väl halvlångt hår.
Anledningen var för jag hade problem att borsta ut det, och för att borsten gick sönder.

Jag kände mig verkligen som Mia i En prinsessans dagbok, när de skulle borta ut hennes hår.
Dock så gick inte min borste sönder sådär.
Men gummit lossnade från själva borsten/handtaget elelr vad man nu ska kalla det.
Jag lyckades laga den i alla fall.

Jag lovar att bild kommer, när mitt hår har torkat.
Seriöst, även fast jag hade balsam och blött hår så var det svårt att få ut mitt hår?
Sjukt jobbigt.

Senare idag får jag mitt bokpaket.
Det består av Night World #2 (alltså bok 4-6) och Ah! My Goddess #2-3
Och i morgon får jag ett till, bestående av Sweet Valley High 1+2 på engelska.
Och senare idag ska jag även betala 420 kronor för 12 böcker till någon på blocket.
Eftersom det är jävligt mycket pengar (för mig i alla fall) så har jag dragit ut på att betala tills min kompis får sitt paket före.
För hon köpte av den säljaren innan mig, och nu väntar hon på sitt paket.

Och hon har inte fått det än, men hon skulle smsa mig så fort hon fick ett sms-avi.
Så jag hoppas VERKLIGEN att hon får det imorgon.
Annars kommer den där säljaren tröttna på mig totalt, och sälja de till någon annan.
Och hon verkar ju faktiskt vara seriös.

Förutom det så ska jag kolla in Myrorna i odenplan.
Som tydligen ligger väldigt nära tunnelbanestationen.
Bara mitt över gatan och sen gå till nästa gata, eller nåt.
Jag har faktiskt ritat en karta över hur jag ska gå.
Vi får se om jag lyckas.

Så eftersom jag ska göra så mycket idag, tänkte jag vara vaken hela natten och hela dagen.
Så kan min mamma kanske hjälpa mig att klippa lite rakare, för just nu ser det sjukt ut.
Som sagt, jag lovar bild när det är torrt.
Jag är faktiskt bättre på att klippa andras hår, men mitt eget är jag inte så bra på.
Det är väl bara att träna på, antar jag.
Samma sak som när jag skulle göra en fläta på mig själv.
Alltså bara EN fläta, där bak.
Lyckades till slut på något konstigt håll, dock så hade jag så långt hår då, att det var jättejobbigt.
Men det kanske är bättre nu när jag har lite kortare?

Just nu dricker jag varm choklad och tittar på entourage, som för övrigt är väldigt skum.
Emmanuelle Chriqui som spelar Sloan där liknar Shiri Appleby vissa gånger, trodde verkligen att det var hon.
Kolla själva:

På den första bilden ser ni Emmanuelle Chriqu, och på den andra ser ni Shiri Appleby.
Så jävla lika alltså. Ska visa ett annat exempel där de har utsläppt hår;


På första bilden är det Emmanuelle Chriqu och på den andra är det Shiri Appleby.
Herregud säger jag bara. :)

Och nu börjar jag tänka på julkorten som måste vara postade innan fredag.
Gud, jag har bara gjort 3 stycken, och ingen av dem är till mina kompisar!
Jag behöver ett mirakel och massor med inspiration.

Nu börjar How I met your mother, så jag kanske borde avsluta detta inlägg.

Comments:

Comment here:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail address: (Won't be published)

URL/Website:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0