Böcker

Detta borde ju bli en bokblogg istället för en "everyday"-blogg, eftersom jag skriver så mycket om böcker.
Men i alla fall.

Dagen har varit lite uppochner.
Jag tog med mig dramaten (ni vet en sån där vagn man stoppar maten istället för kassar och sånt) fyllld med böcker, det var över 100, jag räknade inte dem.
Och det var hur tungt som helst.
Jag vet att man rullar den och så, men jag måste ju dra över den när det är snö, + att komma förbi spärrarna i tunnelbanan med den.
OCH även gå upp för en massa trappor med den för att det inte fanns någon rulltrappa.
Och gud vad många trappor det var.

En kille var jättesnäll och frågade om jag ville ha hjälp, men jag tackade och sa att det inte behövdes.
Jag hade ju hur mycket tid som helst på mig.
Spelar ju ingen roll att det tar tio minuter uppför en trappa när man har 3 timmar på sig.

När jag kom fram till myrorna så sa jag att jag ville ge bort lite böcker till dem.
"Lite" kanske var fel ordval, och det märktes när de skulle ta ut böckerna.
speciellt när alla går att sälja också, alla är i hur bra skick som helst, nästan som nya.
Så de var otroligt glada, vilket var jättekul att se. :)

Jag åkte vidare till Johanneshov, eller ja, närmare globen då.
Där hämtade jag upp 23 böcker och blev 350 kronor fattigare.
Sen kom mamma hem med en tv, så jag blev en tv rikare ;)

Kommer sakna min lilla tjockistv <3


Comments:

Comment here:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail address: (Won't be published)

URL/Website:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0